نماینده مردم اردکان در مراسم اختتامیه هشتمین المپیاد فرش دستباف ایران در این شهرستان با بیان اینکه ارزش صادرات فرش دستباف در ده ماه اول سال92 حدود 247 میلیون دلار بوده است گفت:این میزان نسب به دوره مشابه از لحاظ ارزش 32 درصد و به لحاظ وزنی 16 درصد کاهش یافته است.

"محمدرضا تابش" اضافه نمود: رتبه صادرات فرش ایران در ده ماهه اول سالجاری از بین  300 کالای غیرنفتی 22 بوده است، البته چنانچه مشتقات نفتی و معدنی را که 20 جایگاه اول صادرات کشور را بخود اختصاص داده است را جدا کنیم ،فرش ایران بعد از پسته در جایگاه دوم قرار دارد.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر بازاریابی مناسب فرش ایرانی گفت: در بودجه سال 1393 کل کشور  30 میلیارد تومان برای تبلیغات داخلی و جهانی فرش دستباف ایران منظور شده است.

"تابش" گسترش تبلیغات صحیح در بازارهای هدف،تامین مواد اولیه باکیفیت،حمایت از بافنده ها از طریق ارائه تسهیلات و بیمه،استفاده از پتانسیل مناطق آزاد جهت تهیه مواد اولیه و فروش محصولات را از جمله موارد لازم برای حمایت از فرش ایران بعنوان هنرصنعت ماندگار کشورمان برشمرد.

عضو هیات امنای دانشگاه یزد با اشاره به اهمیت پیوند صنعت تولید فرش با دانش آموختگان این رشته گفت: راه اندازی مرکز کسب و کارآفرینی دانش آموختگان رشته فرش یک ضرورت برای ارتقای کیفیت فرش ایران و اشتغال پایدار دانش آموختگان با استعداد فرش است که شهرستان اردکان با وجود مراکز علمی و قدمت تولید فرش می تواند نقش اصلی در این زمینه داشته باشد.

نماینده مردم اردکان خواستار حمایت بیشتر مرکز ملی فرش ایران برای تاسیس شرکت های دانش بنیان در زمینه فرش و اجرای طرح های تحقیقاتی و کاربردی  در این زمینه با محوریت دانشجویان و دانش آموختگان فرش کشور شد.

در این مراسم که با حضور رئیس مرکز ملی فرش ایران،معاون برنامه ری زی استاندار یزد و جمعی از مسئولان استان و شهرستان برگزار شد به 21 نفر از برگزیدگان تجلیل به عمل امد.

هشتمین المپیاد سراسری فرش دستباف با حضور تعداد 156 نفر در دو مقطع دانش‌آموزی و دانشجویی از 13 لغایت 15 اسفندماه سالجاری در اردکان برگزار شد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا